Rob van Straaten, Hoofd Werk en Inkomen, Gemeente Enschede

"We hebben een bedoeling, maken er een proces voor en controleren vervolgens of dat proces goed verliep. Maar wat willen we nou echt, een goed resultaat of een goed proces?"


David van Maanen, Directeur Sociale Dienst, Gemeente Drechtsteden

"Re-integratie is een relatief jonge business met geen traditie in onderzoek. Ik zou het nuttig vinden als we het meer gestructureerd aanpakken."


Siebren van den Berg, Manager Sociale Zaken, Gemeente Leeuwarden

"Meer samenwerken en ons gezond verstand gebruiken klinkt logisch, maar ik denk dat er meer nodig is om de complexe vraagstukken in het sociaal domein op te lossen."


Monique van Esterik, Directeur Sociaal Domein, gemeente Dronten

"Goede dienstverlening vraagt om maatwerk èn rechtmatigheid."


Fred Dukel, Plaatsvervangend Directeur SZW, Gemeente Den Haag

"Onze grootste uitdaging is om onze dienstverlening zo te organiseren dat alle burgers daarin meekunnen."


Elfriede Boer, Directeur Werkzaak Rivierenland

"We kunnen echt veel meer aan onze medewerkers overlaten. Zij weten het beste wat wel en niet werkt."


Ron Bartels, Verandermanager, Centric


Peter Jansz, Directeur Inlichtingenbureau

"Je kunt geen maatwerk maken voor 17 miljoen mensen, maar het begint wel met die intentie."


Bart Eigeman, Adviseur en voormalig wethouder 's-Hertogenbosch


Henk Procé, Directeur Sociaal Domein, Gemeente Zwolle

"Dit is onze uitdaging: standaardiseren in digitalisering en differentiëren in onze dienstverlening."


Karin Groenendijk, Business Unit Manager Sociaal Domein, Centric